عابر و سرنشین موتور، بیشترین فوتی‌های مشهد در تصادفات موتور سیکلت ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط پاک قرار گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) محدودیت ترافیکی بولوار ابوطالب به سمت چهارراه احمدآباد به دلیل نشست زمین در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم
سرخط خبرها

شیخ ابراهیم زکزاکی در مشهد: وحدت فراگیر ملت‌های مسلمان درحال تحقق است | یقین داریم اسرائیل نابود می‌شود+ فیلم

  • کد خبر: ۱۸۹۷۴۶
  • ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲
شیخ ابراهیم زکزاکی در مشهد: وحدت فراگیر ملت‌های مسلمان درحال تحقق است | یقین داریم اسرائیل نابود می‌شود+ فیلم
رهبر شیعیان نیجریه در اجتماع پرشور حوزویان خراسان گفت: تجربه موفق امام خمینی (ره) این است که وقتی مردم بر خدا توکل کنند، با هم متحد شوند و در انجام تکلیف شرعی خود کوتاهی نداشته باشند، قدرتی پدید می‌آید که هیچ کشوری قادر به سرکوب آن نیست. بر همین اساس، یقین داریم که نابودی اسرائیل قطعی است.

به گزارش شهرآرانیوز، برای همه زائران و مجاورانی که صبح روز پنجشنبه (۲۷ مهرماه) از مسیر خیابان شیرازی به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شدند، انبوه جمعیت طلابی که در مقابل در ورودی مدرسه علمیه عالی نواب تجمع کرده بودند تا راهی برای ورود به صحن مدرسه پیدا کنند و در اجتماع حوزویان خراسان در محکومیت جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در نوار غزه حضور داشته باشند. با این حال، خشم مقدس این مردم باعث می‌شد تا نه‌فقط از داخل مدرسه فریاد «مرگ بر اسرائیل» به گوش برسد بلکه حتی آن‌هایی هم که بیرون مانده بودند، با پیشانی‎بند‌های یامهدی (عج) و مشت‎های گره‎کرده، از جنایتکاران حمله به بیمارستان المعمرانی اعلام برائت کنند.

همه آمده بودند، از طلاب نوجوانی که هنوز معمم نشده بودند و در مدارس علمیه تحصیل می‌کردند تا مبلغان جوان، روحانیون میان‌سال و از جمله اساتید حوزه‌های علمیه همچون حجت‌الاسلام علی خیاط مدیر حوزه علمیه خراسان و شخصیت‌های برجسته‌ای که در زمره روحانیت باسابقه استان محسوب می‌شوند. پس از اجرای سرود و برنامه‌های مناسبتی، مهمان ویژه با استقبال پرشور حاضران برنامه پشت تریبون قرار گرفت؛ شیخ ابراهیم یعقوب زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه که مدتی است برای پیگیری روند درمان خود به مشهدالرضا (ع) آمده و با شخصیت‌های مهم استان نیز دیدار و گفتگو کرده است.

منطق امام خمینی (ره)، زمینه‌ساز ترویج اسلام در نیجریه

وی در ابتدای سخنان خود به سؤالات برخی از طلاب درباره وضعیت کنونی کشور نیجریه و مسلمانان آن پاسخ داد و گفت: چالش اصلی ما پیش از آغاز نهضت، تفکر نژادپرستانه‌ای بود که از دوران استعمار به‌طور سازمان‎یافته در ذهن همه مردم رسوخ کرد و باعث شد تا حتی در غیاب استعمارگران، امورات مردم ما و به‌خصوص کشور‌هایی نظیر نیجر، بورکینافاسو و چاد هنوز براساس اختلاف طبقاتی و تبعیض نژادی تنظیم باشد. با این حال، ما منطق انقلاب اسلامی و سبک زندگی امام خمینی (ره) را مطالعه کردیم و در جامعه مدنی نیجریه به اجرا درآوردیم و ثمره آن هم وضعیتی شد که امروز شاهد آن هستیم. این اندیشه نه‌فقط در آفریقا بلکه در هر نقطه از عالم کارآمد است و راز هر تبلیغ موفق در تمسک به همین آرمان‌هاست.

پس از تشریح تحولات اخیر نیجریه، مسئله فلسطین به‌عنوان دلیل اصلی شکل‌گیری اجتماع امروز طلاب و حوزویان استان، دومین موضوعی بود که شیخ ابراهیم زکزاکی در این برنامه به آن پرداخت. وی بیان کرد: این یک حقیقت است که وقایع اخیر غزه یک نسل‌کشی تمام‌عیار است و صهیونیست‌ها پس از اینکه از تقابل با رزمندگان مقاومت عاجز شدند، رو به کشتار زنان و کودکانی آورده‌اند که هیچ اسلحه‌ای برای دفاع ندارند. با این حال، نباید از قدرت مردم غافل شد و تصاویری که این روز‌ها از اجتماعات مردمی در کشور‌های اسلامی در رسانه‌ها انعکاس پیدا می‌کند، نشانه‌ای بسیار امیدوارکننده برای آن است که امت‌های مسلمان از حکومت‌های خود پیشی گرفته‌اند.

یقین داریم اسرائیل نابود خواهد شد

به گفته رهبر شیعیان نیجریه، تجربه موفق امام خمینی (ره) این است که وقتی مردم بر خدا توکل کنند، با هم متحد شوند و در انجام تکلیف شرعی خود کوتاهی نداشته باشند، قدرتی پدید می‌آید که هیچ کشوری قادر به سرکوب آن نیست. شیخ ابراهیم زکزاکی افزود: برای تحلیل دقیق‌تر، باید تاریخچه تحولات سیاسی جهان اسلام را بهتر ببینیم. تشکل اخوان المسلمین که در سال‌های اخیر توانسته به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کند، یک نمونه از توفیق مسلمانان در همگرایی و همبستگی سیاسی است. تاریخ اسلام ثابت کرده که ما چالش‌های سخت‌تری را تجربه کرده‌ایم و بر این اساس، یقین داریم که از چالش صهیونیسم هم عبور خواهیم کرد، فلسطین آزاد خواهد شد و نابودی این رژیم جنایتکار یک امر قطعی است.

پس از سخنرانی رهبر شیعیان نیجریه، بیانیه اجتماع عظیم حوزویان خراسان قرائت شد و تجمع‎کنندگان پس از قرائت هر بند با سر دادن ندای تکبیر، خشم و انزجار خود را از جنایت بیمارستان المعمرانی اظهار کردند.

شیخ ابراهیم زکزاکی در مشهد: وحدت فراگیر ملت‌های مسلمان درحال تحقق است | یقین داریم اسرائیل نابود می‌شود 
شیخ ابراهیم زکزاکی در مشهد: وحدت فراگیر ملت‌های مسلمان درحال تحقق است | یقین داریم اسرائیل نابود می‌شود 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->